Derbigum
Noen nøkkeldata i historien til Derbigum, opprinnelig grunnlagt under navnet Imperbel.
1932
Grunnleggerne Francis Blake og Agnan de Goussencourt starter produksjonen av en vanntett smøring til tak. Familieforetaket IMPERBEL er født.
1973
Selskapet importerer en førsteklasses kvalitetsmembran fra Italia: Derbigum, høyteknologien er en revolusjon i vanntetteindustrien.
Samtidig blir "PERFORMANCE" -konseptet lansert, som tilbyr ulike tjenester til taktekkere, slik at de får høy tilfredsstillelse blant sine sluttbrukere.1978
I samarbeid med andre europeiske partnere starter Imperbel en Derbigum-fabrikk i Perwez. Denne produksjonsenheten tar sikte på å optimalisere og industrialisere membranen og dens produksjon. Fire år senere kjøper selskapet en kontrollerende andel i fabrikken.2000-2001
For å støtte sin internasjonale aktivitetsvekst, starter konsernet avdelinger i Tyskland (2000), Sveits, Romania og Polen (2001).2005
Imperbel forplikter seg til en rekke omorganiseringer for å videreutvikle sine aktiviteter. Endringer skjer også i toppledelsen.2009
Lansering av en ny logo og grunnlinje for å bedre reflektere de nye gruppevirksomhetene. Taktekking og vanntetting forblir Derbigums kjernekompetanse, men kompetansen utvikler seg også til andre deler og aspekter av bygninger. I samme år introduserer Derbigum NT-serien (Ny teknologi) og overtar den norske taktekkingsspesialisten Eurotak AS.2012
Derbigum introduserer de syntetiske membranene i Vaeplan i sitt produktspekter. Denne utvidede rekken av EVA / VC terpolymer-takmembraner med høykvalitets polymerer gir nye perspektiver for den videre veksten av Derbigum i Europa.2015
I samme år kjøper Derbigum selskapet Buildsmart (Stockholm, Sverige), Derbigums eksklusive distributør på det svenske markedet. Selskapet er omdøpt til Derbigum Sverige.2017
Den 16. februar godkjenner styret investeringen på 4,5 millioner € for installasjon av en ny produksjonslinje på Perwez-området. Denne investeringen inngår innenfor rammen av konsernets mål: å konsentrere seg om utviklingen av sin bituminøse aktivitet både i Europa og i eksportmarkedene. Denne nye linjen vil også gjøre det mulig for Derbigum å reagere mer effektivt på forventningene til kundene og markedet.